Saturday, June 16, 2012

Kerja vs. Family

Bagi lelaki yang mementingkan kerja, adakah bila family mintak tolong korang akan rasa benda tu menyusahkan? Korang rasa bila korang tolong family korang tu kerja korang akan bertambah + bertangguh then benda tu adalah burden utk korang? Korang rasa macam tu ke?

Bila korang dah tolong family.. Benda tu ibadah.. Apesal pulak nak rasa benda tu burden? Kenapa? Pernah pulak parents korang mintak korang bayar balik ape yang diorg dah laburkan dr korang kecik sampai dah pandai kerja sendiri? Pernah pulak parents korang ungkit korang dulu kecik2 nakal, kuat makan.. Pernah ke?

Soooo? Dah tua bangka macam tu pon nak kena ungkit balik ape family korang mintak tolong? Pehal pulak? Kalau kerja tu lagi penting dr family..then bila korang dah sakit jatuh telentang, korang rasa kerja tu leh jaga korang ke? Bila korang dah mati nnti, boleh ke kerja tu doakan kesejahteraan korang dalam kubur tu?

Tak paham betul la aku.. Apesal tah! Aku nengok orang lain pon kerja..tapi diorang akan spend some quality time with family at least makan bersama.. Dah tua bangka pon nak aku bg ceramah free ke?

Fikir2kan la wey! Aku pon skng keje part time.. Kalau dulu setiap weekend aku balik sebab jenguk mak, tp skng aku tau masa aku terhad, tp aku still tepon mak sebab nak tanya kabar.. Keje part time aku ni pon sebab nak raya ni kan.. Kena cari duit lebih sikit nak support diorg..

Semoga apa yang aku lakukan akan mendapat keredhaanNya.. Amiiinnn..

*aku insan kerdil*


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: