Friday, May 10, 2013

Bermulanya sebuah DIET (Part: Makanan kegemaran)

Okey, first of all nak stori mori sikit pasal diet ni kan.. bila korang mendiet, korang akan makan sesuatu makanan tu secara berterusan..right? so untuk mengelakkan kebosanan tu, korang kena olah sikit ler cara masakkan korang tu.. korang leh membakar, menggoreng and merebus jugak.. just make sure ape ingredient yang korang masukkan...

contohnye, dalam DIET ATKINS, korang adalah dilarang sama sekali untuk mengambil gula dalam makanan..okey? so, bila aku masak sambal selalunya akan letak gula bagi manis sikit...dalam waktu berpantang macam ni aku memang tak amik gula and tak meletakkan gula pon dalam ape2 masakan aku..

aku just letak garam + ajinomoto sebagai penyedap and perasa.. bawang tu korang letak jugak la..kang tak rasa pape lak..hoho..ni ler benda yang aku masak kalau aku buhsan dengan makanan yang aku amik tu.. ikan goreng masak belado, ikan goreng, ikan bakar... so far aku lagi beselera dengan ikan, not prefer to have chicken.. 

ikot pada selera korang la..udang pon boleh makan jugak okey? untuk sayur pulak aku mostly masak sayur tumis air ler... kobis + sawi + tomato..pusing2 sayur tu jugak aku makan..hahaha...next time try kacang panjang or bendi pulak la...huhu

food 1

food 2

favy aku: ikan caru..tak payah cicah ape2 k..

nak diingatkan jugak..jangan lupa besenam yeeeeeeeeeeee! aku diet + senam, korang akan nampal hasilnye nnti... just kena bersabar...

ni kasut laki2.. kaki aku kan besau! hoho

wait for next entry ye!

Thanks


2 comments:

Nory Zoulkefle said...

diet nory dah hancur....
sob..sob..sob..

Pu3 Bibah Cun Melecun said...

nory: diet yang hancur boleh dikembalikan semula.. usaha jom! hehe