Saturday, May 11, 2013

Cousin Solemnization (Congratulations MAN + IRA)

Assalamualaikum saturday!

waahhhhhhh..mataku sangatla mengantuk haihhhhhh..arini turn aku keje on saturday.. Alhamdulillah Allah masih memberi peluang untuk mencari rezki... (^_^) syukur tidak terhingga..

Oraite! ni nak citer sikit pasal majlis nikah cousin aku malam tadi... cousin aku lelaki ye..nama dia MAN.. huhu.. isteri dia perempuan nama dia IRA hahah...ok tak klaka!.. aku balik keje semalam pukul 7, then rushing terus ke majidi umah mak ngah aku sebab dah janji nak ikut hanta nikah si man ni lepas magrib.. berdoala sepanjang jalan supaya tak jammed... Alhamdulillah sangat..even banyak kete, tapi tak jammed yang seperti ku bayangkan..hohoho

lepas tu kan..aku sampai around 7.20 la, ramai ler makcik2 aku ade jugak..seronok kan jumpa sedara mara ni...rupa2nya diorng pon belum mandi lagi...haha! penat je aku rushing beria bagai.. aku orang yang paling last dapat mandi walaupon tak mandi sangat sebab air takde! huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa ...so aku paling last bersiap ler... walaupon macam kelam kelibut sikit tapi dapat ler besiap.. around 8.15 gerak ler ke rumah pengantin perempuan.. ecely nikah nye pon kat masjid area tempat perumahan skudai kiri..sampai ngam2 masuk masjid then majlis bermula..



gamba dalam masjid lepas nikah..candid ler konon..hoho

ni gambar sebenar...huhu

Alhamdulillah, semua berjalan dengan lancar..dengan skali lafaz man dah menjadi suami kepada IRA... congratulations! semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.. semoga mendapat syurga yang Allah janjikan.. apabila manusia berkahwin, maka menangislah syaitan sebab tak dapat nak hasut buat maksiat.. yeayyy! tapi banyak lagi tanggungjawab kan..especially suami..semoga mampu membimbing ke jalan yang benar.. aamiinnn...

the youngest cousin in family!! yeyayy! ADAM namanya..

the middle: cik peah, ibu kepada adam :)

bacaan ape eh namanya..lupa..taklik ke ape..uhuhuuh

me and makcu before akad nikah...

the hantarans!
Okey, settle majlis nikah ade majlis berinai lak.. even memang tak puas ati dengan layanan dari pihak perempuan.. tapi nak wat cemana kan..setiap majlis mesti ade kekurangannya.. redha je la kami... yela, i feel like they are not welcoming us to their house..it suppose they will treat us as guest, ask to eat, provide us the dining area but everything was not going so well.. hmmmm... mula ler makcik2 ku begosip...hoho

berarak majlis berinai.. i bawak angsa u! haha

the pelamins...simple and nice..

yang sebelah kanan is makngah ku merangkap mak kepada man..hehe..yang sebelah lagi tu jiran kot..
pape pon, Alhamdulillah majlis sume dah selesai.. semoga mereka berbahagia hingga ke jannah...aaaminnnn...

notakaki: arini majlis bersanding pulak.. rushing lagi sebab balik kerja pukul 1...hoho

Thanks

2 comments:

Unknown said...

gambar sume gelap la kak..huhu..xclear nk tgok..hehe..
akk bile lg..

Pu3 Bibah Cun Melecun said...

aah la dik..gamba memang gelap sebab akak malas nak edit..hiks...

in shaa Allah..doakan akak berjumpa dengan jejaka tersebut ye...hehe