Wednesday, May 8, 2013

Bermulanya sebuah DIET (Part: Tempat favy besenam...)

Assalamualaikum..

Okeh, since aku berdiet miet ni..aku jugak agak rajin besenam ler..benda paling malas kita nak buat..betul tak? aku dari dulu lagi memang malas giler nak besenam ni..hoho.. tapi ku gagahkan jua untuk mengurangkan berat dompok aku ni...ngeh3..

aku duk area ulu tiram, so ade aku tempat favy nak besenam.. kawasan ni luas giler..mostly chinese conquer la... 95% diorng ler yang duk besenam.. aku dalam golongan yang the other 5% tu... aku tak dulik, yang penting aku senam.. tak payah takot kat sini sebab ramai giler orang pagi hingga ke petang tu...

lagi pon tempat ni kawasan perumahan... slalunya aku akan target each time aku senam lebih kurang dalam 1 jam..kenkadang less than that la.. tapi takpe pelan2, at least besenam kan... so sesapa nak diet kat luar sana.. korang besenam k... memang takde jalan mudah nak kurus murus kuit miut ni.. yang penting korang kuatkan semangat...hoho

sempot hoiii besenam ni..kekadang kaki tak larat aku paksa jugak..tapi paksa yang tak memudharatkan la... sebab ape, kalau tak paksa memang confirm la kita takkan buat kan.. tepulang pada diri memasing ye kawan2... okeh, tu je nak cite pasal senam ni..

ops! before that, ade satu peringatan..sesapa yang demok dompok tapi gojes! macam aku jugak, anda dinasihatkan supaya berjalan sahaje ye..biar lambat asal selamat.. jogging adalah tidak sesuai dengan keberatan melebihi muatan ittew! effect kat lutut nnti.. ni bapak angkat aku a.k.a seorang doctor yang kata.. nnti dah tua dapat sakit lutut susah lak.. so make sure  korang bagi kurus dulu then lepas dah selim melim kita ubah cara exercise dengan bejogging pulak.. ok?

jom berusaha!
Taman Pelangi Indah...
notakaki: dimana ade kamahuan, disitu ade jalan... peace!

Thanks!


No comments: