Friday, May 10, 2013

Beli barang dapur

Salam Jumaat penuh barakah..semoga kita dilimpahkan dengan keberkatan oleh Allah s.w.t..

nak cite pasal semalam aku pegi beli barang dapur.. ecely niat sebenar nak pegi beli inner je.. inner aku tetinggal kat kampung lak..since tak sempat la nak balik kampung so, i is pegi membeli ler... ape lagi..hoho..inner tu nak aku pakai masa wedding cousin aku arini.. malam ni majlis nikah, baju menjarang lak..hohoho

pastu, dah pegi membeli inner, aku pon blur tak tau kemana arah nak dituju, masuk ler pasaraya tu..kebetulan barang2 dapur pon habes..kena la membeli baru sebab aku kan skng ni more tu memasak instead of makan kat luar...hokhokhok...

tabiat aku dulu masa tak mendiet, sume benda aku nak mencapai...segala jenis makanan la.. roti ler, maggi ler, biskut ler, makanan dalam tin ler especially bab2 membeli jajan.. memang pantas ler tangan aku menggapai..hoho.. tapi skng no more... hukhukhuk.. bila nampak barang tu..eh, takleh makan..barang ni, eh takleh makan... hoho.. semua adalah catuan and barang yang dilarang makan sewaktu mendiet ni..

sodih kan.. berubah 100% corak pemakanan aku... dah tak jadi macam dulu giler membeli...sob sob sob... ape yang aku beli? bawang besau (tapi aku pilih yang kecik2), kunyit, halia, cili kering and sayur kobes... sepatutnya ade serai tau, tapi taktau la aku rasa aci yang kat timbang barang tu lupa nak timbang kot.. +_+ sob sob sob...dah tak dapat nak masak guna serai..

Jadi total harga yang aku belanjakan untuk membeli barang dapur ialahhhhhhhhhhhh RM 3.30..huihuihui.. tu masih belum masuk beli ikan sume tau... dapat la betahan barang2 ni dalam masa 2 minggu.. jimatttt tak??? penjimatan berganda youuuu! ohohoho

ni yang aku snap kat kaunter before bayar........ciannn sikit jek..

Tu je nak cite...takde modal nak gebang lebih2..

Thanks!

No comments: