Thursday, April 25, 2013

Bermulanya sebuah DIET (Part 1)

okay...ni nak cite sikit pasal diet aku...
ade yang tertanya2 especially kawan2 rapat sebab nampak aku tak makan lately..
the thing is bukan tak makan, tapi aku bawak bekal..
yup, aku dah rajen masak awal2 pagi..kekadang memalam aku masak untuk bekal esok pagi...
sebab? nak jaga jugak pemakanan aku..

dulu memang aku rajen makan kat luar..
favy aku roti canei + teh tarik kalau breakfast..kekadang ngap lontong..
masa tu memagn tak terfikit nak diet giler2 macam sekarang ni..
almost 26 tahun aku hidup, aku melantak je ape yang aku suke..
tanpa fikir risiko, tanpa fikir effect.. memang tak fikir paper pon..
konon2 masih muda kan... haahaha..
tabiat aku yang buruk korang jangan ikot k if ape yang aku rasa nak makan..aku akan makan
aku takkan kata nnti la makan..esok la..owhhhh..tidakk.. kalau aku nak, aku akan dapatkan..
even lepas makan nasi ni..tetiba nak makan benda lain..op kos aku akan dapatkan jugak..

dulu aku pernah diet..tapi slalu tak menjadi..aku diet ikot suke aku..
kekadang tepengaruh dengan kawan2 makan sedap2 kan..
takleh jadi ni..aku pon kena makan jugak... huhuuhuh...
lepas tu menyesal tak sudah..
tu la perangai aku...since kecik aku cenggitu..kalau takdapat ape yang aku nak..
hmmm..confirmla merajuk.. hohohooh

PIL KURUS? UBAT KURUS?
dulu masa akhir diploma (2007-2008), aku ade amik "teh orang kampung",
korang yagn perempuan mesti tau kan..
kalau minum tu confirm korang akn bery2..korang akan berkawan baik dengan tandas..
tappi masa tu tak fikir pape pon..sebab dalam fikiran nak kurus..
haha..bejiwa muda katakan..otak pon tak fikir panjang..hukhukhuk menyesal
lepas tu aku pon tak pasti kenapa aku berenti minum tu... maybe dah tak tahan kot
ko nak tau ape effect?
badan aku yang dah sedih COMEL ni menjadi BERTAMBAH COMEL... menyesal lagi sambil nanges2
selera makan mencanak2... aku gemok dengan jayanya...sampai la sekarang..
tak pernahnya mengecil.. haiisshhh...sedih kan...
panggilan GAJAH..LEMBU ke ape ke memang dah sinonim dengan aku...
tak heran dah kalau kawan2 mengejek..aku memang tak amik hati pon..
lantak kome la...janji korang bahagia..hiks! dalam hati sape yang tau kan hahahah

ni aku attach gamba2 aku time membulat dan membeso dengan jayanya..
sebagai kenangan jugak sebab mana tau ade pengurangan nnti aku tepek la yang baru... huhuhu...

walaupon gemoks tapi tetap nak berpeplum...hiks

walaupon gemoks tetap nak pakai merah..hiks lagi..

walaupon gemok tapi budget comel... haha

dari tepi kengkonon kurus lettew..padahallllll... korang jawab sendiri yek..hohooh

aku dengan mak..kurus kan mak aku..huhuuh..tengok anak dia..gemok gedang..hohooh -lap airmata-


lepas tu?...................
nanti aku sambung lagi la...penat nak type...hheheh...

Thanks!

6 comments:

Ainur said...

uwaaa fija membesar dgn jayanya... tak bagus camnie... bio chomel janji sihat... kene cari solution cepat nie...

Pu3 Bibah Cun Melecun said...

hehe...tu la kak..memamng tengah menjalankan solution tu... nnti fiza update and perubahan tu k..

Nory Zoulkefle said...

chaiyok3...samelah kite...
tgh on diet jugak..baru masuk hari kedua...

Pu3 Bibah Cun Melecun said...

mekacih nory...hope akan lebih istiqamah.. aaminnn

ummusyifa said...

akk pernah try acai bery ...cube try..produk ni xmemerut mcm teh kampung...dia akan stabilizekan hormon kita, perkumuhan kita, beri tenaga dan segala untuk dalaman lah bagus..member kite sihat gak cm akk, dia dapat diet kuruskn badan..yg penting, cara pemakanan kene betul la..xleh men blasah je..hehe..

k, kak..apepun yg pnting ikhtiyar..

kite suke je tgok akk,..comel jer..but i more thing 1 believe, when u slim, u look more gorgeous u know..hehe..aldaebest

Pu3 Bibah Cun Melecun said...

to ummusyifa: akak try untuk diet without any other products yang boleh membantu kuruskan badan dik. sebab akak rasa serik lepas minum teh orang kampung tu.. now akak tengah working on my diet plan dari segi makan + senaman.. tapi tu la sekarang kena revise balik sebab since akak lancarkan diet ni..cewaahhh.. hehe akak kena sembelit yang teruk pulak.. huhuuh...