Friday, January 28, 2011

"..peristiwa lucu adikku.."

January 28,2011 - Friday
ni la adik aku yang sangat manja ngn aku...kalau nak melintas jalan pon taknak ngn orng lain..mesti dia cakap 'nak dengan kakak la'..huhuhhu..kalau aku balik pon mesti buat suprise kat dia...hahahaha..TAPI slalu kena pukul ngn mak aku even aku pon skali sebab terlampau nakal..
berlaku ahad lepas "22 Jan 2011"

mak aku ajak ke bandar kota tinggi,

membeli buah limau manderin disebabkan aku ambil buah limau kecik (lokam kalau tak silap) pemberian jiran sempena akikah cucu beliau..

di sebabkan aku dah amik buah limau tu, so adik aku pon sebok la menyuruh mak aku beli buah limau tu sebab dia nak makan..


sampai di kota tinggi,

lepas beli buah limau tu aku ngn mak aku pon pegi la nursery bunga dekat ngn KIP MART kota tinggi tu..

mak aku belek2 pokok bunga, pasu, baja, biji benih and macam2 lagi la..

last2 mak aku bli pasu 3 bijik..RM 10 jek..


yang si adik aku ni lak sebok la tengok bunga2 tu,

dengan kepohnye

dia kata la 'kakak tengok bunga warna purple tu macam kat umah cik Niah kan?'

berkta lagi 'kakak tengok bunga ni macam kat umah cik Ani kan?'

pastu aku cakap la 'dik, tengok pokok ni, beso nya lada nya'

dia pon sahut 'aah la, beso cilinya...mak2..sini la tengok cilinya beso tak macam kat umah'

mak aku tak layan, malas nak layan kerenah dia ..

adik aku jerit 'mak!! sini la...kejap je...sini la...'


hahahahah..klaka sungguh depan ramai2 orng pon nak tunjuk padahal mak aku dah tau..


lepas kitorng belek2 and membeli pasu bunga..

si penjual tu pon bungkus la pasu tu and letak kat tepi..

masa aku tengah angkat pasu 3 bijik tu tetiba adik aku cakap

'kakak, kenapa tak baca bismillah?'

yang mak aku dah gelak2..

aku meneruskan perjalanan ke kereta la..

lepas tu dia bersuara lagi

'kak, tak dengar pon kakak baca bismillah'


huhuhuhuh...

aku dengan malunya (sebab ditegur oleh adik aku) pon baca la

'bismillahirrahmanirrahim'

baru dia puas ati dan terus berjalan...

hahahahahah

yang mak aku dah taktau nak cakap ape la..

senyum je sambil bercakap 'bukan bismillah la dik, tapi basmallah'..


nak tau siape adikku...please CLICK HERE


D.O.N.E

2 comments:

boygurl85 said...

haha biase la fiza, budak2 kecik mmg ligat... tp dorg yg bt hdp kite riang-ria gitu...

pu3b!b@h said...

itu la kak za...
kalau takde adik fiza tu memang sunyi je umah tu..